Sjätte november.

Jag, Amanda, ska i år ta julen 2012 på största möjliga allvar. Ohyes.
Jag vet inte vad som har fallit mig in, om det är det faktumet att jag inte var hemma förra året eller ifall jag bara vill känna mig mer delaktig i denna hysteriska högtid. Jag vet inte MEN i år är det dags!

Checklistan lyder följande;
- Julmarknad. Jag ska släpa med mina nära å kära till Göteborg för att tillsammans med de svenska folket börja värma upp inför de långa å slitsamma loppet vi alla står inför. Vi ska alla med ett leende på läpparna förfrysa våra fötter medan vi dricker glögg å äter ohälsosamma mängder pepparkakor, omringade av tomteröda barn å stressade föräldrar.
- Lucia. Vi ska köa, å återigen köa in till en kyrka (ingen mercy, man får puta gamlingar ur vägen) för att njuta av tonerna ifrån en luciakör som för livet kämpar emot att svimma å tända eld på hela skiten.
- Operation Cirkus 1.0. I många år har jag dragit mig för en diskret å traditionell belysning men iår så äre go hard or go home som gäller. Man ska få ett epilepsianfall när man ser vår balkong.
- Julgransjakt. Jag ska hitta den bästa grannen skogen kan erbjuda! Detta är ingen lek, det har min pappa lärt mig. Jag struntar i ifall jag ska behöva använda yxan till att både hugga ner folk å träd, man måste vara beslutsam å målinriktad för att klara detta. Hittar jag den perfekta granen så finns det ingen som kan hindra mig! Sökes: en mänsklig gps å en yxa.
- Pepparkakshus delux. Ett hus kan ju slänga sig i väggen. Jag ska ta fram mina dolda arkitektakills å cadda upp ett goddamn slott. Tio påsar non stops ska gå åt för att taklägga monstret!
- Julhandel. Jag har försökt vara ute i god tid när det kommer till att köpa paket, började lite försiktigt igår men i år så har ribban höjts. Jag ska göra en personlig analys på min familj å vänner å försöka lösa den eviga gåtan; "vad önskar du dig?" Jag ska idag inleda mitt projekt å slå till när familjen är samlad. Dagens farsdag firande kommer förhoppningsvis dölja mina avsikter.
Jag är förberedd med djupt psykologiska frågor som kommer få mina familjemedlemmar att omedvetet avslöja sina allra innersta önskningar.
Sen kommer efterarbetet såklart, där jag får gå igenom vad det är jag ekonomiskt sätt kommer att kunna lösa. MEN förhoppningsvis sviker min fantasi inte mig i år! Jag vill inte att "det är tanken som räknas" ska styra mig.
Efter detta så är det b-a-r-a att vässa arbogarna, inställa sitt warface å ge sig ut i krig på A6. Döda eller dödas är vad som gäller där. Ännu en gång, ingen mercy för någon.

Detta är bara ett utkast såklart.. Min första lektion var idag, oturligt nog, inställd, så hade lite tid över till att fundera.
Kommer med tiden uppdatera er om hur kampen för den perfekta julen fortgår.


På återseende!



Kommentarer
Postat av: Emma

Har ditt ben gått av? Ställer på att jula jävligt ordentligt!

2012-11-23 @ 23:20:13
URL: http://xoffbeat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0