nittonde november.

vaknade i morse av metros nyhet om att jorden håller på att bli 4 grader varmare, vilket är dubbelt
så mycket än vad klimatmötet kom fram till för 3 år sen. ''detta är ohållbart för framtiden och det är inte längre farligt för mänskligheten utan katastrofalt''. jag är som person väldigt nojig. och paranoid. jag brukade som liten må illa av tanken på universum, att det var oändligt å att jag i jämförelse inte är någonting osv, jag var även rädd för att jorden skulle gå under redan då, lite 'day after tomorrow' style sådär.
så denna nyhet har mer eller mindre förstört hela min dag.
jag hanterar hot om eventuella framtida katastrofer väldigt dåligt, jag blir paranoid, nervös å börjar prata osammanhängande. jag börjar svettas, mår illa å kan inte äta något annat än ekologiska varor. jag kommer även, mitt i allt kaos i huvudet på mig, med planer som inte riiktigt är genomtänkta, så som att sortera allas sopor en hel dag, panta saker, även personer om det behövs, bygga en ark å rädda djur med, slå sönder bensinstationer å mordhota oljebolag. av bara farten liksom.
 
men efter att paniken har lagt sig om några dagar å å min puls har gått ner till det normala så kommer jag bli arg. så jävla arg.
å detta för en enda, ganska så viktig sak trots allt, som den globala uppvärmningen har förstört för mig å så många andra;
EN VIT JÄVLA JUL. jag tänker inte fira julafton utan någon snö å speciellt inte när jag för en stund såg bilder på snö ifrån motherfucking sydafrika. hell to the no. ingen vit jul, ingen jul alls.
 
 
jag vet inte varför jag bloggar för, jag borde sluta med det. någon dag.
på återseende!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0