it's all about the lyrics..

ibland får jag faktiskt skämmas över mig själv när jag påstår att jag har kolla, för det har jag inte. jag är och kommer alltid vara en mycket förvirrad person och det har jag försått redan nu. men det kanske är min grej? iallafall..!

anledningen till varför jag skäms idag är för att jag inte förrän nu har lyssnat på Her Brights Skies senaste album Causing s Scene, vårt, redan sen innan underbara Jkpg's band, har verkligen lyft sig! herregud!
dom har fortfarande, enligt mig , sina sjukt underbara texter, och har på något sätt lyft sig från ''killar-som-kan-screama-och-spela-gitarr-i-en-källare'' till sin egna grej/sak/stil (kalla de vad du vill!) med bra melodier på sina låtar och utan att förstöra texterna(!). sen har de hittat  ''egen röst''.  alla små nystartade hadcore band börjar med massa scream och growl som sen till slut blir till de alla andra låter som. men HBS har hittat den, iallafall så jag kan höra. jag hoppas för bandets skull att Panic & Action Tour, Pier Pressure och alla andra saker de kommer ställa upp på får fram dom för denna skiva är ett av vårens bästa släpp!

Herbrightskies – Causing A Scene


nu ska jag lägga mig och sova för att imorgon vakna upp med ångest, sån jävla ångest. godnatt världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0