-

Denna dagen har som många andra lediga dagar gått åt till att sova och ja, sova mer.
Jag sover alldeles för mycket. Det säger alla. Mamma iallafall.
Jag borde egentligen gå ut och gå men det är för mörkt. Och kallt.
Jag borde egentligen skriva klart min svenska också men det är för jobbigt, böckerna ligger inte inom en radie på 1 meter, föör ansträngade då..
Jag kanske ska lägga mig i ett bad. Läsa en bok. Leka i snön.
Sånt man gör en lördag när det inte händer något annat. Och det är okej, jag klagar inte. Det finns ingen anledning.
Nej jag klagar inte på något för jag har inte rätten att göra det. Om man ska klaga på något måste man vara insatt i det. Insatt, engagerad, fångad, absorberad. Man måste ha försökt göra en skillnad.
Men jag är tyst.
Jag har inte rätten att bli ledsen eller arg på någon för jag har inte ens försökt hindra det till att hända.
Jag är tyst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0